Partner portál: CSMOVIE.HU


[new-deal] Koro interjú
[BGF] Itt a CS Source: fülsiketítő a csend
[v3nOm] sonic^pSy^pomes a PGL után
[v3nOm] nForzA^madie a PGL2004 után
[v3nOm] iNf!N!tY^NewZoo a PGL2004 után
[v3nOm] PGL^Bazsi interjú PPLAN után
[v3nOm] sonic^AR^ImmOrt4L a PGL után
[kukker] wNv interjú
[kukker] Mousesports | Blizzard interjú
[kukker+Sapek] All about NIP
[sh4d3+Sapek] All about SK.swe
[sh4d3+Sapek] All about Fnatic
[sh4d3] a`Piki interjú - egy pro pályafutása
[NoMáD] A SubiDubi szerver adminjai!
>> CS.CS2.HU > Cikkek > Aktuális cikkek > [BGF] Itt a CS Source: fülsiketítő a csend
Ma 2018. december 17. hétfõ, Lázár, Olimpia névnapja van.

[BGF] Itt a CS Source: fülsiketítő a csend

Megjelent a Counter-Strike Source: Fülsiketítő a csend


Forrás: gotfrag.com | Fordította: BGF | 2004.11.15.

2004. október 7.-én a Valve elérhetővé tette a Counter-Strike: Source (CS:S) játékot, azok számára, akik előrendelték a Half-Life 2-t, a Steamen keresztül. Mikor ezt a cikket írom, a CS:S már 4 hete kint van, de a Counter-Strike (CS) versenyzők nagy része tudomást sem vesz róla és az általa nyújtott lehetőségekről. Miért váltott ki a CS:S együttes nemtetszést a CS rajongók körében? Ez a cikk megkeresi ennek az antipátiának az okait, és talán elmagyarázza, hogyan is lehetne visszaszerezni a népszerűséget.

A közvélemény izgatottságát a CS:S játékkal kapcsolatban két fő tényező vetette vissza. Felmerül a kérdés, hogy a CS:S készen áll-e arra, hogy a Counter-Strike 1.6 társadalma befogadja. Ugyanakkor, egy másik kérdés is feltehető, hogy a játékosok felkészültek-e arra, amit a CS:S a szeretett játékukhoz hozzáad. Ezeket a kérdéseket kifejtem bővebben:

Készen áll a CS:S az éles versenyekre?

A Counter-Strike, ahogy biztos sokan tudjátok, először nem kereskedelmi forgalmazásra készült. Egy felhasználó alkotta Half-Life kiegészítőként kezdődött és kellemes időtöltést nyújtott, a béta tesztelés során, megalkotóinak, Jesse Cliffe-nek és Minh Le-nek. A szerény kezdetek, és az ezt fejlesztő hozzáállás – ami sokak szerint alapjaiban változtatta meg a játékot – az akadálya a CS:S népszerűségének.

Amíg egy termék a béta tesztelés fázisában van, mindenki tudja és várja, hogy javuljon, fejlődjön. Amikor már megjelenik a termék hivatalosan is, és többé már nem béta, már nincs mire várni, elveszett a varázs, hiszen a termék fejlesztése befejeződött.

A fenti kritérium alapján valóban vége a fejlesztésnek, de egyébként csak nagyon erőltetetten lehet rámondani a CS:S játékra, hogy elkészült. Csupán egy játékos-minta létezik csapatonként. Nincs anti-cheat modulja, bár a Valve Anti-Cheat ígéretet tett a megjelenésére, de ez még mindig nem történt meg. Nyolc pályája van, ami első ránézésre elégnek tűnhet, de tény, hogy ebben a nyolcban van három túszmentő pálya is, amiket gyakorlatilag soha nem használnak a versenyeken. Továbbá ez a nyolc pálya tartalmazza a de_chateau és a de_piranesi pályákat, amiket még a Counter-Strike korábbi verzióinak sem sikerült közkedveltté tennie.

Kétségtelen tehát, hogy a CS:S játék a befejezetlenség érzését kelti sokakban, de a Valve-nak erre is megvan a válasza, a Steam. Egy program, ami lehetőséget nyújt a CS:S bővítésére, amint a fejlesztők elkészülnek a kiegészítőkkel. Akárhogy is, aki már játszott a Valve online játékainak bármelyikével, az tudja, hogy a Steam nem elég jó. Egy ilyen automatizált javító program, mint a Steam, sem jogosítja fel a kiadót, hogy egy félkész szoftverrel jelenjen meg a piacon. A javítórendszerre csak a legvégső esetben kellene támaszkodni. A Valve-nak rá kell jönnie, hogy ez igazából pusztán egy darabja egy programnak, amiért a vásárlónak mégis fizetnie kell, és ezért a pénzért a vevőnek lehetnek elvárásai. Elmúltak már azok az idők, amikor a CS ingyenes volt és a játékosok azt kapták, amit vártak. A közösség most már többet vár a Valve-től, mint amit azoktól az amatőr programozóktól várt, akik megalkották a Counter-Strike-ot.

Készen állnak a játékosok a CS:S-re?

A rajongásig szeretett Counter-Strike játék új motorral történt fejlesztését óriási várakozás előzte meg a CS közösség részéről. Mindenki, aki igazán ismeri a CS-ot, tudja, hogy mióta megjelentek a többjátékos módú FPS-ek, ez a legjobb mind közül. A fejlesztés okának lehette gondolni, hogy a CS, bár nagyszerű játék, de a Half-Life hatéves, elavult grafikájával már idejétmúlt, tehát sokan azt hitték, a CS:S bemutatója után, hogy pusztán egy grafikai fejlesztés, újítás történt.

Amiről ezek a korai ismertetők nem szóltak, az a játék gépigénye, ami világszerte CS játékosok százezreinek gondot jelent. Bár biztos vannak, akiknek nem okoz problémát a CS:S futtatása, de úgy tűnik, hogy a béta korszak még csak most ért véget, és kezdődik egy új, amit úgy is nevezhetnénk, hogy a „valós gépigény tesztje”. A CS játékosok elkényelmesedtek a magas fps (frames per second, azaz képkocka / másodperc) számon, ami választható és elérhető volt a játékban. Találni egy olyan CS 1.6 játékost, aki száznál kevesebb fps beállítással játszik, egyre nehezebb (mármint külföldön, nem Magyarországon, a szerk.).

A „valós teszt” abban áll, hogy a játékos rájön, hogy a jól összerakott gépe, amin a CS 1.6 remekül futott, csak közepeset nyújt a CS:S játéknál. Mi, persze, tudtuk, hogy egy jóval erősebben felszerelt gépre lesz szükség a CS:S játékhoz, méghozzá azért, mert elhatárolódtunk, attól a gondolattól, hogy egy FPS-t száznál kevesebb fps-dal játsszunk. Olyannyira megszoktuk a magas a fps számot, hogy a játék lehetetlennek tűnt negyven-hatvan frame-nél.

Hibás a Valve? Természetesen nem, ők csupán azt adták, amit kértünk: egy jobb, modernebb CS-ot. Mivel pontosan erre vágytunk, úgy vélem, hogy a Valve abban a hitben él, hogy minden játékos átáll a CS:S-re. Az, hogy a CS:S még a HL2 előtt megjelent, azt mutatja, hogy bevezetőként szánták a már meglévő CS rajongók számára a HL2 eladásait növelendő. Azt hiszem, a Valve túlbecsülte a CS játékosok rendelkezésre álló hardver készletét. Egy régebbi számítógép és videokártya, ez az elmúlt egy, talán két generáció felszereltsége, amin a HL2 remekül futhat, hiszen egy egyszemélyes FPS-ben nem olyan fontos a fps mutató, mint egy online játszható többjátékos játéknál. Csak az idő mutatja majd meg, hogy megtörténik-e az átállás a CS-ről a CS:S-re, vagy a megújulásra kevésbé képes játékosok áttérnek-e egy kisebb gépigényű játékra.

A CD-ROM faktor:

Nem mindenki készült fel egy csak-letölthető programra. Általában jobban szeretik az emberek, ha CD-n vagy DVD, egy telepítési segédlettel és használati útmutatóval kapnak egy programot, mint azt, hogy nem kapnak semmit csak egy tömörített fájlt és egy URL címet. Amikor írom ezt a cikket, még csak a Steamen keresztül lehet letölteni a CS:S-t. November 16-án, kedden, amikor már a teljes HL2 elérhetővé válik, beleértve a CS:S-t is, azok, akik kicsit ódzkodtak a Steam-es letöltéstől, lehetőséget kapnak, hogy lemezen is megvegyék a játékot, ami kényelmesebb lehet számukra. Amikor ez megtörténik, talán látni fogjuk a CS:S iránt érdeklődő növekvő keresletet, amit a letölthető verzió nem mutatott meg.

A közösség ragaszkodása a CS-hez:

A Counter-Strike többi játékhoz, például a Call of Duty-hoz, kapcsolódó viszonyának vizsgálatakor, arra jöttem rá, hogy a CS messze a legtöbbet játszott játék a piacon. A többi játékból hiányzik az a tárgy-alapú stílus és pénzrendszer, ami a CS-ot egyedivé teszi. Egy hathónapos CS nélküli periódus után hallottam a CS:S közelgő megjelenéséről. Ez az egyetlen játék, ami hosszú ideje először felkeltette a figyelmemet. A CS:S az ok, amiért, az olyanok, mint én visszatértünk a CS-hez, mind a nyilvános szervereken, mind a versenyek arénájában.

Végkövetkeztetés

Remélem a Valve kijavítja a hibákat, amik jelenleg visszavetik a CS:S-t, például a VAC-et (Valve Anti-Cheat) beépíti a játékba, és új pályákat tesz elérhetővé. Idővel egyre több játékosnak lesz megfelelő hardverkiépítésű gépe a CS:S futtatásához. Olyan szponzorok, mint az ATI, nVidia, Intel és AMD biztos vonzóvá teszik a lehetőséget, hogy a WCG, CPL/CAL, ESWC és más LAN-okon a CS:S-szel lehessen már versenyezni a CS 1.6 helyett.

Bár a CS:S nem teljesen helyettesíti a CS 1.6-ot, ahogy azt vártuk, mégse hagyjuk figyelmen kívül. A Counter-Strike rajongótábora sem egy éjszaka alatt alakult ki. Idő kellett hozzá. Évek kellettek hozzá. A CS:S a Counter-Strike evolúciójának következő lépcsőfoka, és ne higgy annak, aki mást mond.


Hozzászólni a CSMOVIE.HU forumán lehet itt:
http://csmhu.maxeline.com/forumthreat2093/



 
  

 

CSMOVIE.HU FOTOGALÉRIA



Partner program:

Klikk ide a részletekért!



Igényelj CS2.HU-s
domaint INGYEN!




Ugrás az oldal tetejére

  Honlap térkép (sitemap)